4 wspomagacze skupienia

W obliczu nadchodzących ocen - tych w szkole, na studiach czy pracy - niestety potrzebne są wspomagacze skupienia. Poniżej cztery moje metody na budowanie atmosfery pracy ;)



Skupienie się na pracy to wcale nie taka prosta sprawa. Warto więc przemyśleć co może pomóc osiągnąć idealną równowagę pomiędzy spokojem i mobilizacją. Moje sposoby to:

  • Wyizolowanie się od świata muzyką. Do tego celu świetnie nadaje się Spotify. Moje ulubione pro-skupienne listy to: Late Night Focus, Productive Morning, Zen Focus i Ambient Piano: Focus and Study.
  • Konieczne jest nawadnianie. Na mnie najlepiej działa zielona herbata. Wspomaga skupienie i delikatnie pobudza. Od czasu do czasu przyda się też kawa ;)
  • Przyjemne otoczenie. Do tego wystarczy posprzątać, zapalić ładnie pachnącą świeczkę i zapewnić sobie coś ładnego do patrzenia w momentach głębokich przemyśleń.
  • Odcięcie się od świata zewnętrznego. Wszelkie powiadomienia i Facebooki muszą zniknąć. Im szybciej wykonam pracę, tym szybciej wrócę do przyjemnych rozpraszaczy!
I jeszcze trochę mojego paplania na ten temat: