Sałatka ziemniaczana

Tradycyjna potrawa kuchni niemieckiej, ale ja akurat nauczyłam się ją jeść bywając w Szwecji :). Występuje tam w naprawdę wielu odmianach - z pomidorami, krewetkami a nawet ciemną fasolą w wersji meksykańskiej. Ja bardzo lubię tę podstawową wersję.
Danie jest o tyle przyjemne, że dość tanie i nie wymaga żadnych wymyślnych składników, a przy dobrze wyważonym smaku może być naprawdę smaczne ^^.

Składniki:
4 średniej wielkości ziemniaki
1 cebula
2 ogórki kiszone średniej wielkości
1 łyżka majonezu
1 łyżeczka musztardy
jogurt naturalny
pieprz, sól
ocet jabłkowy

Ziemniaki ugotować w mundurkach i ostudzić. Następnie pokroić je, wraz z cebulą (ja użyłam ciemnej dla większej różnorodności kolorów i łagodniejszego smaku) i ogórkami w dość drobną kostkę. W miseczce zmieszać jogurt, majonez, musztardę i dodać parę kropelek octu jabłkowego (dodaję go aby uzyskać bardziej wyrazisty smak, ale nie jest to konieczne). Doprawić solą i pieprzem. Wymieszać warzywa z sosem i gotowe :)

Porcja zaspokoi 3-4 osoby :)